Modellen en theorieën

Met welke modellen en theorieën werken we

We maken gebruik van een breed palet aan theorieën en modellen. Om een simpele reden: niet de theorie staat centraal maar de vraag van deelnemers, team en opdrachtgever. Die theorieën en modellen komen uit de (sociale) psychologie, bedrijfskunde, organisatiekunde, marketing, Behavioural Economics, begeleidingskundige opleidingen als coachen en trainen.

Bij het ontwikkelen van onze werkvormen en materialen sluiten we aan bij de leerstijlen van volwassenen. Leren door zelf te doen, te ervaren, van feedback, door aanreiken van nieuwe inzichten en collega’s te observeren staan hierbij centraal. Praktisch leren dus. Veel meer informatie over onze visie op leren en onze werkwijze tijdens onze begeleiding vind je hier.

Een greep uit onze modellen en werkmethoden

E-learning en blended learning
Games/simulaties
Intervisie
Joy-stick en andere regie en theaterwerkvormen
Observatie methodieken
Out-door oefeningen
Spelvormen en andere oefenvormen
Feedback methodieken
Testen
Toepassingsopdrachten

Specifieke werkmodellen

Adviesmodellen van Nathans
Adviserend verkopen
Belbin
Basis communicatiemodellen
Counselling
Covey
Denkstijlen en metaprofielanalyse
Harvard onderhandelen
HPT-HPI
Killman
Kolb, Vermunt
Leary
NLP
Offman
Oplossingsgericht werken
Progressiegericht werken
Quinn
RealDrives
RET en cognitieve trainingen
Schein
Situationeel Leidinggeven
Verhoeven
Van de Griend

Laat wat van je horen

*