Just in time – training

Binnenkort een belangrijke onderhandeling? Of een presentatie waar je je klantwaarde scherp wilt neerzetten? Of eindelijk dat 1e verkoopgesprek bij een bedrijf waar je nooit binnenkwam? Of een paar lastige gesprekken met medewerkers te gaan? Of………..

Regelmatig bellen mensen ons met een dergelijke vraag. Ze hebben al een aardige gereedschapskist vol gesprekstechnieken, maar willen voor deze situatie alle puntjes op de i zetten. De oude technieken weer aanscherpen en hier en daar aanvullen met een praktische tip. Zodat het gesprek, waar zoveel van afhangt, optimaal is voorbereid.

Wij bieden mensen met deze vragen dan een ‘just in time’ training. Afhankelijk van de vraag en het aantal deelnemers duurt die anderhalf tot vier uur. Met de case(s) in de hand gaan we eerst op onderzoek uit:

  • wat wil je bereiken?
  • wat weet je van situatie?
  • wat weet je van je gesprekspartners?
  • wat weet je gesprekspartner van jou?
  • wat weet je over jezelf in dergelijke situaties?
  • welke tactieken en technieken zijn zinvol om bij de hand te hebben?

Dan gaan we met je oefenen en experimenteren. Daarbij houden we je een spiegel voor: Dit is wat je doet en dat heeft dit als effect. Is dat wat je wilt?

Het resultaat van deze korte en doelgerichte training is tweeledig. Enerzijds ga je met veel meer vertrouwen het gesprek in. Dat alleen al maakt dat je een andere 1e indruk maakt en het gesprek anders verloopt. Vervolgens heb je meer zicht op wat er in het gesprek gebeurt en kun je daar veel beter op inspelen. Kortom: veel rendement van een kleine investering.

Als organisatie of team kun je een abonnement afsluiten, een soort strippenkaart. Elke strip staat voor anderhalf uur training. Medewerkers kunnen dan, na overleg met hun leidinggevende bij ons strippen afnemen.

Neem voor meer informatie contact met ons op.